preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Linkovi

Brojač posjeta
Ispis statistike od 9. 10. 2019.

Ukupno: 288482
Ovaj mjesec: 4895
Danas: 40
Vijesti

Za nagradni natječaj izrađeni Beba – Arduino i Kuglana – Arduino

Naša je škola sudjelovala u natječaju Internet of Things (IoT) pod nazivom Generacija NOW, koji je pokrenuo Institut za razvoj i inovativnost mladih u suradnji s Hrvatskim Telekomom, uz podršku Ministarstva znanosti i obrazovanja.

Cilj je ovog natječaja bio povezivati postojeća i nova znanja u području tehnologije pri izradi kreativnih IoT projekata, razvijati kreativnost, inovativnost i razumijevanje modernih tehnologija, stvoriti priliku da učenici realiziraju projekt od koncepta do gotovog modela, da uče jedni od drugih i tako stječu samopouzdanje. Na zadanu temu Digitalna igra(čka) učenici naše škole izradili su dva projekta.


Prvi projekt nosi naziv Beba – Arduino, a zadatak je bio ispitivanje vlažnosti bebine pelene pomoću analognog senzora vlage. U njemu su sudjelovali učenici 1. razreda strojarskih računalnih tehničara: Iva Čičak, Melisa Čočaj, Lucija Benak i David Holeš sa svojim mentorom, profesorom Dragom Grgićem.

Spojili su sve komponente prema zadanoj shemi. Senzor vlage postavili su ispod bebine pelene, tako da detektira količinu vlage. Analogni  senzor (0V-5V) daje signal, ovisno o količini vlage. Senzor vlage očitava analognu vrijednosti signala od 0 do 1024, a limit  su  postavili na 300, tako da se povećanjem vlažnosti pelene iznad  limitirane vrijednosti pali led dioda kao signal da se beba pomokrila i treba previjanje. Projekt se može doraditi povezivanjem signala na WiFi mrežu, ili dodavanjem senzora zvuka. Video veza: https://youtu.be/CtWHcTTVvEQ

Drugi projekt nosi naziv Kuglana – Arduino, a zadatak je bio na Arduino spojiti H most ( L293D), elektromotor i servomotor. Spajanjem zadanih komponenti potrebno je izraditi igru kuglanja. U njemu su sudjelovali učenici 1. razreda strojarskih računalnih tehničara: Jakov Šokec, Fran Falamić, Luka Knežević i Jakov Franc sa svojim mentorom, profesorom Dragom Grgićem.

Način igranja je: igra u "pune". Čunjevi su postavljeni utvrđenim sustavom 1-2-3, a ukupno ima šest čunjeva. Čunjevi su izrađeni pomoću 3D pisača Prusa u školi. 

Elektromotorom se upravlja pomoću potenciometra i tipkala. Promjenom otpora, zakretanjem ručice potenciometra mijenja se brzina okretanja elektromotora, tako da se namješta snaga izbacivanja kugle. Pomoću tipkala je moguće mijenjati smjer okretanja elektromotora, u zavisnosti o položaju za izbacivanje kugle. Postoji mogućnost zakretanja „ruke“ za izbacivanje, tako da se otpusti krilna matica i postavi novi smjer gađanja čunjeva, ukoso. Ispod staze za kuglanje ugrađena je kosina od lima koja izbačenu kuglu, nakon gađanja čunjeva, vraća nazad ponovno na start za ponovno korištenje. Na pleksiglasu je na startu napravljen upust za postavljanje kugle, da se lakše i s istog mjesta gađaju čunjevi.

Druga Arduino pločica koristi se za postavljanje čunjeva u početni položaj za gađanje. Za to se koristi servomotor, kojemu su zadane pozicije od +- 200 º. Radom servomotora upravlja se tipkalom. Pritiskom na tipku vrši se dizanje i spuštanje čunjeva na početnu poziciju gađanja. Na servomotor postavljena je žica, kao poluga koja prenosi zakretanje servomotora na užad za podizanje i spuštanje čunjeva.

Projekt se može doraditi svjetlećim led diodama kao pokazateljem srušenih čunjeva, također sa LCD ekranom kao pokazateljem rezultata i WiFi upravljanjem elektromotora i servomotora. Video veza: https://youtu.be/WRfP-RucYxQ

 


Izvor: Drago Grgić, prof.

Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Ivana Azenić   datum: 20. 2. 2020.

Informacije 2023./24.


Društvene mreže

   


Oglasna ploča

Vremenska lenta


e-Dnevnik


Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji


Tražilica

Katalog knjižnice


Dan škole 31.5.2021.

  

Kliknite na video i foto izložbu


CARNet vijesti




preskoči na navigaciju